Top 10 cele mai îndrăgite jocuri open-world

1. The Witcher 3: Wild Hunt  

The Witcher 3: Wild Hunt încheie povestea lui Geralt din Rivia, protagonistul seriei, poveste parcursă și în jocurile anterioare. După întâmplările din The Witcher 2, cei care căutau să îl folosească pe Geralt au dispărut. Geralt încearcă să meargă mai departe cu viața sa, îmbarcându-se într-o misiune personală, în timp ce ordinea lumii începe să se schimbe.

The Witcher 3: Wild Hunt conține un mediu massive open world, pe care jucătorul îl poate exploata liber. Există și câteva locații, precum: Orașul Liber al Novigradului, mlaștinile din Velen, insulele Skellige și două teritorii ale Imperiilor Nilfgaardian: satul Livezilor Albe și Castelul Regal din Vizima. Școala de magie Kaer Morhen, care a apărut în cărți și în primul joc The Witcher, își face din nou apariția.

Fiecare locație are un număr mare de sate, fiecare cu propriile condiții sociale și economice. Nilfgaardians, de exemplu, i se înfățișează unui nordic ca Geralt ca un mediu aristocratic și binevoitor. Mediul open world este mai interactiv și decât cele mai bune jocuri open world, conținând sate abandonate, peșteri și păduri bântuite. Detaliile mai ample apar odată cu fiecare locație și sat, acestea având diferiți monștrii, unii dintre ei ieșind afară doar într-o anumită parte a zilei.

2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Acțiunea jocului se petrece într-o lume fantastică, mai precis în tărâmul Hyrule, iar armele folosite de către personaje sunt medievale (sabie, arc cu săgeți). Un rol important în jocurile The Legend of Zelda îl are Triforce-ul. Acesta este un simbol format din trei triunghiuri aurii, ce a fost creat atunci când cele 3 zeițe: Din (Zeița Puterii), Nayru (Zeița Înțelepciunii) și Farore (Zeița Curajului) au creat ținutul Hyrule. Link este printre puținii eroi de jocuri video stângaci. Acest lucru se datorează faptului că și creatorul său, Shigeru Miyamoto, este de asemenea stângaci. Singurele jocuri în care micuțul Hilian mânuiește sabia cu mâna dreaptă este The Legend of Zelda: Twilight Princess, de pe Nintendo GameCube și Wii, şi The Legend of Zelda: Skyward Sword, de pe Wii. Seria a făcut trecerea la 3D cu The Legend of Zelda: Ocarina of Time, lansat în 1998 pe Nintendo 64. Acesta este considerat de foarte mulți, drept cel mai bun joc video creat vreodată. Singurul joc in care Link nu foloseste sabii este “Link’s Crossbow training”,exclusiv pentru Nintendo Wii,unde este folosita o arbaleta.Jocul este desfasurat in aceeași perioadă de timp ca și Twilight Princess. Exista deasemenea cateva Manga dupa jocurile:”The Ocarina of time”,”Four Swords adventure” etc.

 

3. Red Dead Redemption

Jocul este o continuare a jocului Red Dead Revolver, facută de firma de jocuri video Rockstar San Diego. Jocul funcționează pe același engine ca și GTA IV (Grand Theft Auto IV). Jocul se petrece în era Western. Protagonistul este John Marston, un cowboy care făcea parte dintr-o bandă de nelegiuiți. După ce banda lui l-a lăsat să moară, guvernul i-a furat familia, și anume soția Abigail Marston și fiul acestuia, Jack Marston. El trebuie sa îl ucidă pe Bill Williamson, șeful bandei de nelegiuiți, pentru a-și putea recăpăta familia.

 

4. Skyrim

Povestea principală gravitează în jurul lui Dragonborn (sau Dovahkiin în limba dragonilor) și a eforturilor sale de a-l înfrânge pe Alduin Devoratorul de Lumi, lider al dragonilor , zeu al distrugerii și fiu al lui Akatosh. Acțiunea jocului se desfășoară la 200 de ani distanță față de evenimentele din Oblivion și este plasată în provicia fictivă Skyrim. Jocul continuă tradiția open world a predecesorilor acestuia prin permiterea jucătorului de a călători oriunde în lumea jocului în orice moment și având posibilitatea de a ignora complet sau de a amâna povestea principală în favoara misiunilor și a lanțurilor de misiuni secundare. Adițional, asemenea jocurilor precedente, creatorii au permis instalarea modificărilor create de cominitate pentru ca jucătorii să se bucure de o experiență mult mai vastă și mai personală. 

 

5. Horizon Zero Dawn

Într-o lume post-apocaliptică unde natura a revendicat ruinele unei civilizații uitate, mici grupuri de oameni trăiesc în triburi de vânători și fermieri. Dominația asupra sălbăticiei a fost uzurpată de mașinării – creaturi mecanice feroce cu origine necunoscută. Joacă cu Aloy, o tânără vânătoare în căutarea destinului ei printre rămășițele trecutului antic.  Alungată de la naștere de propriul trib, Aloy a învățat să își valorifice agilitatea, viclenia și puterea de a ținti pentru a se apăra de mașinării, de triburile rivale și de sălbăticia nemiloasă.

6. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

După distrugerea unității MSF (Militaires Sans Frontières), plănuită de Cipher, Big Boss ajunge în comă. El se trezește nouă ani mai târziu, în 1984, când asasinul lui Cipher, Quiet, încearcă să-l omoare. Big Boss este salvat de un om misterior cu o față bandajată, care își spune Ishmael. În timp ce aceștia încearcă să scape din spital, ajung în încrucișarea de focuri dintre soldații lui Cipher și mentalistul Tretij Rebenok, acesta din urmă fiind ajutat de Omul în Flăcări. După o urmărire, Ishmael dispare, lăsându-l pe Snake să-și continue evadarea împreună cu Revolver Ocelot, care lucrează acum într-o echipă de mercenari, numită Diamond Dogs, fondată de Kazuhira Miller ca înlocuitor pentru MSF.

În timpul căutării despre Cipher și expansiunii Diamond Dogs pe o platformă marină din apropiere de Seychelles, Big Boss și echipa lui de mercenari devin implicați în Războiului Afgano-Sovietic și în Războiul Civil Angolez. Pe drum, Big Boss o recrutează pe Quiet, care nu mai vorbește și are abilități supranaturale; Dr. “Huey” Emmerich, fost cercetător MSF suspectat parțial de dispariția MSF; Eli, un copil britanic care se crede a fi una dintre clonele lui Big Boss și care conduce o echipă de copii-soldați fugiți de acasă; și, în final, Code Talker, un expert Navajo, forțat să lucreze pentru Cipher. Între timp, Big Boss se întâlnește cu the Skulls, soldații inamici care au aceleași puteri ca și Quiet. Diamond Dogs suferă și de o misterioasă epidemie, pierzând foarte mulți soldați înainte de înființare.

Este dezvăluit, la un moment dat, că XOF, o facțiune obscură a lui Cipher, a fost responsabilă pentru atacul lui MSF din 1975 și că, de atunci, Major Zero a pierdut controlul organizației. Skull Face, liderul grupării, observă planul lui Cipher pentru unirea lumii prin pace, precum și planul de reculturalizare americană. Pentru a evita asta, el intenționează să lanseze un parazit, dezvoltat parțial de Code Talker, care omoară pe oricine vorbește engleză. O versiune modificată a acestui parazit este folosită pentru a-i da lui Quiet și the Skulls abilitățile anormale, în timp ce o versiune de testare a fost cauza epidemiei care a afectat Diamond Dogs. După eliberarea parazitului limbii engleze, Skull Face plănuiește realizarea de arme nucleare pentru orice minoritate. Prin descurajare nucleară, el își imaginează că nimeni nu va îndrăzni să-l compromită pe altul, și că se va obține pacea mondială fără distrugerea vreunei culturi.

Pentru a face armele nucleare dorite din nou, Skull Face intenționează să folosească noul sistem Metal Gear, cunoscut ca ST-84 “Sahelanthropus”, pentru a începe un nou război rece. Deoarece era neterminat, el depinde de abilitățile paranormale ale lui Tretij Rebenok, dar, în timpul testării, mentalistul îi întoarce spatele, făcând ca Metal Gear să-l zdrobească pe Omul în Flăcări și să-l închidă pe Skull Face. Big Boss învinge mașinăria Metal Gear și îl rănește pe Skull Face, care este, mai apoi, omorât de Huey. Mai târziu, este explicat că Rebenok nu lucra conștient pentru Skull Face, ci încerca să declanșeze o revoltă printre oamenii din jurul lui; prin controlarea lui Sahelanthropus, mentalistul ajuta la răzbunarea lui Eli.

În consecință, Eli, împreună cu copii-soldații și Rebenok, fură rămășițele lui Sahelanthropus și abandonează Diamond Dogs. După aceea, își face apariția o nouă epidemie care îl forțează pe Big Boss să-și omoare o mare parte dintre soldați pentru a o stăpâni. În semn de respect, Big Boss decide ca rămășițele cremațiunilor să fie introduse în diamante pentru a fi purtate în luptă. Huey este considerat cauza începutului de epidemie, deoarece a încercat să vândă paraziții ca arme. Când se dovedește că el l-a omorât pe Dr. Strangelove, atunci când cei doi se certau pe faptul că Huey dorea să-i folosească fiul în experimente, și că a trădat MSF pentru Cipher, Big Boss îl exilă de la Diamond Dogs.

Într-o misiune opțională, este dezvăluit că Skull Face a infectat-o pe Quiet cu parazitul și că a trimis-o la Big Boss pentru a-l răspândi, până când ea a schimbat taberele. După ce este forțată să vorbească engleză pentru a salva un Big Boss otrăvit, ea dispare pentru a evita o altă răspândire de epidemie; mergând singură prin deșert, soarta ei este necunoscută.

Într-o a doua misiune opțională, este dezvăluit că jucătorul a controlat, de fapt, pe “the Phantom”, un medic MSF, și că adevăratul Big Boss era de fapt omul cu fața bandajată, Ishmael. Medicul a fost hipnotizat de Ocelot și a trecut printr-o operație de clonare a lui Big Boss, care a servit ca momeală pentru ca el să ducă un război ascuns contra lui Cipher. În timpul creditelor, the Phantom pleacă pentru a da startul evenimentelor din primul joc Metal Gear, și moare ucis de Solid Snake. Adevăratul Big Boss reapare în timpul lui Metal Gear 2: Solid Snake (1990).

După credite, Miller și Ocelot discută despre planurile lui Big Boss. În timp ce Ocelot susține ideea unui Guvern One World, Miller, dezgustat de trădarea fostului său aliat, acceptă în continuare să-l ajute pe the Phantom și pe fiii lui Big Boss doar pentru a contribui la decăderea adevăratului Big Boss. Cei doi acceptă să lucreze împreună până la începerea inevitabilului conflict dintre fiii lui Big Boss.

 

7. GTA V

La nouă ani de la un jaf eșuat din Ludendorff, North Yankton, fostul spărgător de bănci Michael Townley trăiește sub protecția martorilor cu familia sa în Los Santos, San Andreas, sub numele Michael De Santa. Când Michael o găsește pe soția sa Amanda în pat cu antrenorul ei de tenis, îl urmărește până la vila acestuia pe care o distruge. Proprietarul acelei vile fiind defapt prietena unui „lord” al drogurilor mexican, Martin Madrazo. Madrazo îi cere să plătească daunele, astfel că Michael și complicele său Franklin Clinton jefuiesc un magazin de bijuterii pentru a putea plăti datoria. Singurul partener care a mai trăit după jaful din Ludendorff, Trevor Philips, află de jaful de la magazinul de bijuterii la o emisiune TV și își dă seama că este mâna lui Michael. Cei doi se reunesc după ce Trevor îl caută pe Michael prin Los Santos.

Viețile personale ale protagoniștilor încep să scape de sub control. Soția și copiii lui Michael decid să îl părăsească, iar încercările de a-și demonstra că nu-și irosește viața îl aduc în conflict cu Devin Weston, un investitor american miliardar care jură că-și va lua revanșa. Franklin își salvează prietenul Lamar Davis de gangsterul Harold „Stretch” Joseph, care a încercat de mai multe ori să-l omoare pe Lamar pentru a crește în ochii fraților săi. Eforturile nesăbuite ale lui Trevor de a-și consolida controlul asupra mai multor domenii ale pieței negre din Comitatul Blaine îl aduc în conflict cu gașca de motocicliști „The Lost”, mai multe găști de latino-americani, dealeri de droguri, mercenari sponsorizați de guvern și conducătorul „Triadei” Wei Cheng.

Agenții Biroului de Investigații Federale (FIB) Dave Norton și Steve Haines îl contactează pe Michael și îi cer să desfășoare mai multe operațiuni cu Franklin și Trevor pentru a submina agenția rivală IAA (Agenția de Afaceri Internaționale). Sub conducerea lui Haines, ei atacă un convoi armat care transporta fonduri destinate IAA-ului și asaltează o bancă pentru a intra în posesia statelor de plată ale tuturor polițiștilor corupți și ale persoanelor publice din Los Santos. Din dorința de a deține și mai mult control, Haines îi obligă pe Franklin și Michael să se inflitreze în sediul FBI și să șteargă din servere toate dovezile care ar putea fi folosite împotriva sa. Michael se folosește de această oportunitate pentru a șterge toate datele legate de activitățile sale infracționale, pentru ca Haines să nu-l mai aibă la mână. Michael, Trevor și Franklin pun la cale cel mai mare jaf: prădarea clădirii Union Depository pentru a jefui lingourile de aur.

După ce se întoarce în Los Santos, Michael se împacă cu familia și încep să locuiască din nou împreună. Între timp Trevor află că un fost complice la jaful din Ludendorff nu se afla la închisoare, ci a fost ucis în timpul jafului și îngropat în mormântul destinat lui Michael. Trevor se simte trădat și astfel apar neînțelegerile din grup care pun în pericol jaful de la Union Depository. Când Michael și Norton, ambii trădați de Haines, sunt prinși într-o înfruntare mexicană între FIB, IAA și firma privată de securitate Merryweather, Trevor îi ajută să scape, menționând că este singurul îndreptățit să-l ucidă pe Michael. Deși nu îl iartă, Trevor încă dorește să participe în jaful de la Union Depository, menționând faptul că fiecare o va lua pe alt drum.

Jaful de la Union Depository are succes, dar Franklin este abordat de două grupuri care îi cer să-l omoare pe Trevor sau pe Michael. Haines și Norton îl consideră pe Trevor un pericol, iar Weston dorește să se răzbune pe Michael pentru trădare. Franklin mai are o alegere; cea în care se alătură lui Michael și Trevor și încearcă să înfrunte împreună inamicii. Dacă Franklin alege să-l omoare pe Michael sau pe Trevor, acesta încetează să îl contacteze pe supraviețuitor și se întoarce la vechea sa viață. Dacă alege să rămână de partea prietenilor, trioul încearcă să reziste unei confruntări cu FIB și Merryweather, iar apoi îi omoară pe Weston, Stretch, Cheng și Haines. Cu toți inamicii înfrânți, cei trei nu mai lucrează împreună, dar rămân prieteni buni. În varianta DeadWish Devin Weston este omorât de către cei 3 protagoniști.

 

8. Dragon Age: Inquisition

Dragon Age: Inquisition păstrează aceeași formulă de succes pe care studioul a înregistrat-o în primele titluri, și anume de a le permite jucătorilor să-și creeze caractere de joc unice, alături de o mulțime de tovarăși ce construiesc o organizație puternică atât prin lupte cât și prin dialogul acestora iar în ultimul rând, prin răul antic ce amenință întreaga lume. Cum această formulă a fost deja încercată de către BioWare, dezvoltatorul a decis că nu are rost să o revoluționeze ci decât să o îmbunătățească crescându-i calitatea și amplasând-o într-o lume imensă, cu zone impresionante de explorat și multe decizii de efectuat.

Luptele sunt foarte importante în joc, dezvoltatorul reușind să creeze o experiență de joc în care jucătorul se concentrează doar pe un caracter și pe acțiunile acestuia implicit, utilizând moduri tactice pentru a menține tot grupul sub control. Acțiunea jocului este parcă parcă tot puțin cam rapidă, astfel că jucătorul va utiliza funcția de pauză de mai multe ori, dar odată ce va reuși să se dezvolte îndeajuns, va fi încântat să observe mixul din spatele abilităților și vrăjilor caracterului, putând să efectueze atacuri devastatoare asupra unei game largi de inamici.

 Aceste lupte pot fi chiar și puțin dificile în modul normal de joc, accentuând nevoia de gândire a jucătorului în a-și alege tacticile pe care să le aleagă, limitându-i alegerile la un anumit număr de poțiuni. De îndată ce jucătorul va crește în nivel, va avea acces la unele abilități mai puternice, putând să se descurce cu inamicii mult mai ușor, afectând bosii în lupte mult mai repede și mai eficient. Sistemul automatic de comportare al caracterelor este foarte bun, putând cu ușurință să te concentrezi pe un singur caracter fără a-ți face griji că ceilalți nu se descurcă.

9. Fallout 4

Când toate resursele naturale ale planetei s-au terminat oamenii au început să folosească energia nuclearǎ. Chinezii comuniști au atacat Alaska dupǎ care Canada și se îndreptau către Statele Unite ale Americii. Americanii s-au gândit la un rǎzboi nuclear și au început sǎ construiască locuri subterane numite Vault-uri de State-of-the-art care puteau salva oamenii de radioactivitatea lumii de afarǎ. Când chinezii au început sǎ detoneze bombele atomice pe coasta de est a SUA oamenii au mers în Vault-uri. Tu ești un om care cumva a reușit sǎ scape dintr-un Vault.

10. Assassin’s Creed 4: Black Flag

Mostre preluate din corpul lui Desmond Miles imediat după moartea acestuia i-au permis lui Abstergo Industries să continue explorarea memoriilor sale, folosind noile abilități de stocare ale Animusului. Personajul-jucător este angajat de Abstergo Entertainment, cu sediul la Montréal, să cerceteze memoriile lui Edward Kenway, un pirat al secolului 18, tatăl lui Haytham Kenway și bunic al lui Ratonhnhaké:ton. Aparent, acest lucru are ca scop colectarea informațiilor pentru un film interactiv, dar, de fapt, Abstergo—Templierii prezentului—caută o structură a Primei Civilizații, cunoscută ca Observatorul, și folosesc memoriile lui Edward Kenway pentru a o găsi.

Ca și Kenway, jucătorul trebuie să deslușească o conspirație dintre Templierii Imperiului Britanic și Spaniol care, sub pretextul că vor să elimine pirateria din Caraibe, și-au folosit statutul pentru a-l găsi pe Înțelept—mai târziu dezvăluit ca Bartholomew Roberts—care este singurul om care îi poate conduce către Observator, un aparat al Primei Civilizații care poate monitoriza pe oricine, oriunde în lume, dacă este obținută o mostră de sânge a acestuia, pe care ei intenționează să-l folosească pentru a spiona și șantaja liderii lumii. Kenway devine, neintenționat, o verigă în această poveste, după ce asasinează un Asasin dispărut, Duncan Walpole. Văzând o oportunitate pentru profit, Kenway își asumă rolul lui Walpole la o întâlnire a Templierilor în Havana, unde îl întâlnește pe Woodes Rogers, dar și pe Guvernatorul Cubei și Marele Maestru Templier, Laureano de Torres y Ayala. Nesăbuința sa pune în pericol întreaga Frăție a Asasinilor, ceea ce îl face să îl urmărească pe Înțelept și pe conspiratori din peninsula Yucatán până în Jamaica, iar, în cele din urmă, Roberts este prins de Kenway pe insula Príncipe, de lângă coasta africană.

Între timp, un grup de pirați notorii—inclusiv Edward “Barbă Neagră” Thatch, Benjamin Hornigold și Charles Vane, visează la o lume unde omul este liber să trăiască fără a se îngrijora de regi și conducători. Cu ajutorul lui Kenway, ei preiau controlul orașului Nassau și stabilesc o Republică a Piraților. Cu toate acestea, guvernarea proastă, lipsa economiei și izbucnirea unei boli aduc statul piraților foarte aproape de prăbușire, fondatorii împărțindu-se în două tabere. Kenway încearcă să rezolve disputa, dar este prea târziu pentru a-i mai opri pe Templieri din a profita de această situație.

În cele din urmă, Kenway și Roberts descoperă locația Observatorului și găsesc artefactul care îl alimentează, dar Kenway este trădat de Roberts în ultimul moment. După puțin timp petrecut în închisoare pentru piraterie, Edward scapă cu ajutorul lui Ah Tabai, Mentor Asasin, și alege să se alăture Frăției. Urmărindu-l pe Roberts, dar și pe conspiratorii Templieri, Kenway recuperează artefactul și îl duce înapoi la Observator, sigilându-l pentru totdeauna. El ajunge într-o ipostaza în care viitorul său este nesigur, fiind condamnat din nou, dar primește o scrisoare în care află de moartea soției sale, dar și de sosirea iminentă a fiicei sale, Jennifer Scott. Kenway se întoarce în Anglia, promițându-i lui Ah Tabai că se va reîntoarce într-o zi pentru a continua lupta împotriva Templierilor. Câțiva ani mai târziu, Kenway, Jennifer (folosindu-i prenumele mamei sale în memoria ei) și băiatul cel mic al lui Kenway, Haytham, se pregătesc să urmărească o piesă într-un teatru din Anglia.

În prezent, jucătorul este contactat de John, manager la Abstergo Entertainment. John îl convinge pe jucător că angajații știu mai mult decât par să arate și îl încurajează să investigheze mai amănunțit. El îl convinge pe jucător să intre în diferite terminale și camere de supraveghere ale Animusului și să ducă informațiile preluate la Shaun Hastings și Rebecca Crane, care lucrează sub acoperire și încearcă să se infiltreze în Abstergo. Când compania se închide din cauza descoperiri ilegalității survenite, John aranjează ca jucătorul să acceseze nucleul Animusului, moment în care Juno apare într-o formă imaterială. Ea dezvăluie că, cu toate că era necesar ca templul ei să fie deschis pentru a evita dezastrul, lumea nu era pregătită pentru ea și că este incapabilă să afecteze sau să controleze personajul-jucător, cum intenționau supușii ei. John este dezvăluit ca un încarnat al Înțeleptului și încearcă să-l omoare pe jucător pentru a mușamaliza încercarea eșuată de a o învia pe Juno, dar este omorât de forțele de securitate înainte să facă acest lucru, implicându-l, în acest fel, pe el în intrarea ilegală în rețea. Ca și Roberts, Înțeleptul admite, în fața lui Kenway, că el nu lucrează nici pentru Asasini, nici pentru Templieri, și, în schimb, profită de amândouă tabere pentru a-și duce la capăt îndatoririle. Cu Înțeleptul mort, jucătorul este contactat de către Asasini în timp ce aceștia își continuă infiltrarea în Abstergo, dar nicio parte nu poate explica prezența Înțeleptului sau a Instrumentelor Primei Civilizații.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *